Повага і любов - ось два крила чарівних, що ввись підносять душу й дух людини

Виховна робота


Справжніми патріотами не народжуються, ними стають
  Справедливо говорять : усе в житті починається з дитинства. Адже від батьків та вчителів залежить, ким у майбутньому будуть ці маленькі, ще невпевнені в собі дітлахи.
 Виховання - це процес залучення особистості до засвоєння суспільних цінностей, створення сприятливих умов для реалізації нею свого природного потенціалу та творчого ставлення до життя, спрямований на утвердження суспільно-значущих норм і правил поведінки особистості.
  Учень - суб'єкт виховного процесу, який свідомо засвоює морально-духовні цінності, на їхній основі плекає власні особистісні надбання, приймає самостійні рішення, покладає на себе повну відповідальність, здійснює свідомий життєвий вибір. Професійна діяльність учителя сучасної школи дуже складна й багатогранна. Він виконує функції вихователя підростаючого покоління, організує не лише навчальну, а й позаурочну діяльність учнів, бере участь у пропаганді суспільно-гуманістичних і психолого-педагогічних знань серед батьків і населення. Виховання як цілеспрямований процес здійснюється певними методами й набуває різних форм. Методи і форми виховання відіграють дуже важливу роль у вихованні особистості.
    Сьогодні в Україні дуже складна ситуація. Історія держави, немов та людська доля, яка має і часи щастя, і часи смутку. В історії кожного народу є звершення і героїчні сторінки, які становлять підгрунтя  національної гордості. Це є свідчення того, що представники кожного народу або кожної нації мають чим пишатися. Так і Україна - це земля смутку і краси... Історія нашого народу має героїчні і трагічні, щасливі і нещасливі сторінки.
Історії ж бо пишуть на столі.
Ми ж пишем кров'ю на своїй землі.
Ми пишем плугом, шаблею, мечем.
Піснями і невільницьким плачем.
                                                               Ліна Костенко
Напевно, кожен із нас, навіть у глибині душі, не міг подумати, що буде жити в часи, коли повсюди чути слово "війна". Воно так непрохано увірвалося в наш словник, його чути як із вуст найменшогоо українця, так і з вуст дорослого громадянина.
Настав той час! Війна настала! Ніким не оголошена війна. Несправедлива, незрозуміла. Війна... коли чуєш це слово, відразу уявляєш щось велике і страшне. Це не тільки бої, героїзм, подвиги. Це важкі людські страждання, нелюдські випробування. Війна - це горе не однієї людини, а цілого народу. Будь-яка війна несе смерть. Каліцтво вдягає в жалобу тисячі материнських сердець. Війна - це жах, який відбирає життя, розбиває сім'ї, нівечить красу.
 Я ніколи не думала, що війна прийде на нашу прекрасну Україну, що синів української землі будуть рвати російські снаряди. Але це все сталося... Це ніби перевернута сторінка в історії нашої країни на століття назад. Це ніби екзамен на зрілість для молодої незалежної української держави. Адже давні літописи та перекази розповідають нам, який довгий та тернистий шлях довелося пройти нашій державі. Наша Україна мучилася, страждала, але жила, не дозволяючи накинути злодійський аркан на свою шию. Україна вистояла і утвердилася, змужніла в боях, тому що неодноразово вставала з руїн, відроджувалась і вижила, не підкорившись волі своїх злих ворогів. І ми маємо витримати все це та вірити в перемогу й світле прекрасне  майбутнє нашої держави. 
   Враховуючи події, що історично склалися в Україні, потрібно головну увагу приділити вихованню в учнів любові до своєї Батьківщини та патріотизму. Саме патріотизм, почуття відповідальності, чесності, гідності, відданості, доброти повинні об'єднати українців, зберегти те, що протягом століть було нашою метою та метою наших предків, - вільну незалежну державу. 
   Метою національно-патріотичного виховання є формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, пошани до видатних вітчизняних історичних діячів, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків. Патріотичне виховання включає в собі соціальні, цільові, функціональні, організаційні та інші аспекти. Головною складовою патріотичного виховання є формування в учнів любові до рідної країни, що здійснюється в першу чергу сім'єю, безпосереднім соціальним оточенням через подаванння певних культурних традицій, звичаїв, обрядів, вірувань. Патріотичне виховання молоді відображується через формування поваги до чинного законодавства й засад демократичної, правової держави, до української історії, пам'яток культури.
    Виховання молодого покоління на кращих прикладх життя борців за становлення української державності є одним із найважливіших способів формування історичної пам'яті.
"Не цурайся Батьківщини!"
Гасло кожної дитини,
Старшокласника й маляти,
Долю вмійте шанувати!
Бо немає волі меж
В тій країні, де живеш.
Україна ж - незалежна,
Тож цінуйте це належно!
Тож цінуйте та любіть,
 В мирі дружно всі живіть...
Пам'ятайте , Україна - 
Славна й вільная країна!
                 Оксана Кравченко 
На мою думку, патріотичне виховання повинно тісно поєднуватися з моральним вихованням. Сьогоднішня ситуація в нашій державі закликає всіх нас, педагогічний колектив у цілому, виховувати патріотизм у наших дітей, почуття співпереживання, бажання служити своєму народу й рідній Батьківщині. Патріотичне та моральне виховання здійснюється через позакласні заходи, виховні години, уроки мужності, години спілкування, уроки доброти... Адже країна, Батьківщина, Україна - це ті слова, які кожен свідомий українець промовляє з глибокою шаною та гордістю. Кожен учень повинен усвідомлювати відповідальність перед своєю державою, брати активну участь у проведенні акцій, які виховують у маленьких душах милосердя. 
  Сьогодні, враховуючи події, які відбуваються в нашій державі, велика надія на мужніх бійців, справжніх патріотів, які досі тут, на Сході України, тримають ворога. Саме тут вирішується доля й мйбутнє держави. Ми знаємо, що ми - єдині, що перемога буде за нами. Єдина Україна - іншого шляху у нас немає. Саме зараз на полі битви - захисники, воїни. Вони мужні, сміливі, хоробрі. Не шкодуючи власного здоров'я та життя , захищають нашу Україну. Їхня відвага й хоробрі серця надихають нас на перемогу тут. Ми підтримуємо їх словом, малюнками, збираємо речі, ми думаємо про них  - бо вони наші герої. Герої нашої країни! Кожен учень по всій Україні - від найменшого першокласника до вже дорослого випускника  - любить свою державу, бажає їй добра і миру, намагається стати справжнім патріотом і гідним громадянином своєї Батьківщини.  У кожного з нас повинна бути любов до своєї Батьківщини, як і любов до матері та батька. Тому що справжніми патріотами не народжуються, ними стають. Від кожного знас залежить доля нашої держави, тому що кожен із нас - це складова держави. Мені здається, кожен учень усвідомлює слово "герой", яким називають не просто так, а за певний героїчний вчинок. І слова, які звучать із вуст кожного учня "Слава Україні","Героям слава!" - це не порожні слова, а слова, які є криком маленьких душ, за які  несемо відповідальність ми, педагоги..
  1. Перший урок "Батьківщина, мати, мова - три цілющих вічних слова"  Переглянути***
  2. Перший урок " Я люблю свою Україну"   Переглянути***
  3. Перший урок "Це - наше, і це - твоє" Переглянути***
  4. Перший урок "Порадійте всі за нас, ми  прийшли у перший клас" Переглянути***
  5. Перший урок  "Україна - єдина країна"   Переглянути***
  6. "Щоб у серці жила Батьківщина (презентація)   Переглянути***
  7. Про науково-практичну конференцію вчителів початкових класів...  Переглянути***
  8. Матеріали для флешмобу    Переглянути***
  9. Вірш "Молитва за рідну землю" Переглянути***
  10. Матеріали конкурсу "Моральний вчинок" "Я живу в Україні" (презентація)   Переглянути***
  11. Матеріали конкурсу "Моральний вчинок" (творчий звіт)  Переглянути***
  12. Матеріали конкурсу "Моральний вчинок" (презентація)      Переглянути***
  13. Матеріали конкурсу "Моральний вчинок" (презентація)  Переглянути***
  14. Пісня "Священна війна"  Переглянути***
  15. Година спілкування "З чого починається Україна?"  Переглянути***
  16. Виховна година "Україна гідна свободи"   Переглянути***
  17. 21 листопада - День Гідності та Свободи   Переглянути*
  18. Виховна година "України мова барвінкова"   Переглянути***
  19. Гімн українській мові   Переглянути***
  20. Дитині про мову  Переглянути***
  21. Конкурс "Лицарі української мови"  Переглянути***
  22. Виховна година "Великі права маленької дитини"  Переглянути***
  23. Казка про Комп'ютер   Переглянути***
  24.  Про Голодомор  (презентація) Переглянути***
  25.  Голодомор 1932-1933 (презентація) Переглянути***
  26. Виховна година "Святий Миколай" Переглянути***
  27. Гостина Святого Миколая  Переглянути***
  28. 14 грудня - День вшанування учасників ліквідації аварії на ЧАЕС (презентація)  Переглянути***
  29. Виховна година "6 грудня - День Збройних Сил України" Переглянути***
  30. Виховна година "Тепло татусевих долонь"   Переглянути***
  31.  Україна - понад усе... Переглянути***
  32.  Добрий вечір (колядка)  Переглянути***
  33. Новорічні пісні для дітей  Переглянути***
  34. Різдво. Колядки   Переглянути***
  35. Легенда про Святого Миколая  Переглянути***
  36. Перший урок Переглянути***
  37. 27 січня - Міжнародний день пам'яті жертв Голокосту    Переглянути***
  38. Голокост  Переглянути***
  39. Герої України. Крути Переглянути***
  40.  Крути  Переглянути***
  41.  Недооцінений урок історії...  Переглянути***
  42. Пам'ятай про Крути (презентація)  Переглянути***
  43. Трагедія на Крутах  Переглянути***
  44. День Соборності України Переглянути***
  45.  Герої Небесної Сотні  Переглянути***
  46. Про Майдан... Переглянути***
  47. Виховна година "Небесна Сотня ангелів"    Переглянути***
  48. Небесна Сотня ...Переглянути***
  49.  Революція Гідності (презентація) Переглянути***
  50. Виховна година День пам'яті та примирення"   Переглянути***
  51. 7 мільйонів українців боролися з нацизмом   Переглянути***
  52. 53 країни світу боролися з нацизмом  Переглянути***
  53. Пісня "Маки червоні"  Переглянути***
  54. Фестиваль "Україна - вишиванка" Переглянути***
  55. Виховна година "Чарівна краса вишиванки"   Переглянути***
  56. Родинне свято "Наш перший випускний"   Переглянути***
  57. Презентація "До ювілею Донецької області"    Переглянути***
  58. Презентація  "Сплету віночок"  Переглянути***
  59. Презентація  "Світ казки чарівної приходить до нас з весною"   Переглянути***
  60. Презентація   "Світ казки" (презентація)   Переглянути***
  61. Сценарій "Світ казки..."    Переглянути***
  62. Презентація  "Козацькому роду нема переводу"    Переглянути***
  63. Виховна година "Посвята в козачата"      Переглянути***
  64. Виховна година "День Соборності України"       Переглянути**
  65. Канал ІНТЕР "Великий Т.Г.Шевченко"    Переглянути***
  66. Тарас Григорович Шевченко    Переглянути***
  67. Про життя Т.Г.Шевченка    Переглянути***
  68. Мистецький спадок Т.Г.Шевченка    Переглянути***

Джон Д'юї
Похожее изображениеРеформатор освіти, основоположник філософії прагматизму як такої, що можна втілити в процесі шкільного навчання.  Джона Дьюї все частіше згадують у процесі реалізації компетентнісного підходу в реалізації освітньої діяльності .
  Прагматизм, за твердженням філософа-педагога, полягає у визначенні цінності ступенем користі людям, практичним значенням та направленністю на благо. Усе нове дитиною пізнається заради самих знань. Відповідно, вона цікавиться тим, що може зробити сама. Дж. Дьюї розробив схему із п’яти сходин у сенсі пізнання істини дитиною:
1.    Відчуття проблеми.
2.  Виявлення її.
3.  Уявлення можливого рішення.
4.  Виявлення наслідків.
5.  Спостереження та експерименти для виведення висновків.
Автор ідеї припускав, що важливим є вміння приймати рішення на основі власного досвіду. Людина, яка у дитячому віці отримала навичку приймати рішення, буде краще підготовлена до життя у мінливому світі.
6 цитат про освіту, школу та дитячі прагнення
  • Нав’язувати всім певний сумнівний загальновідомий метод – породжувати посередність в усіх, окрім найбільш обдарованих.
  • Освіта – це не тільки підготовка до життя, це саме життя.
  • Я постійно думаю про школу, ту школу, де справді творча діяльність визначала б її сутність та служила б джерелом усіх починань. Де вся робота будувалась би за двома напрямками: один – соціальний вимір конструктивної діяльності, другий – контакт з природою.
  • Школа – це одна з форм суспільного життя, абстрактної, неконтрольованої, що несе безпосередньо експериментальний характер. І якщо колись філософія буде експериментальною наукою, то відправною точкою для неї буде створення школи.
  • Цінність шкільної освіти визначається тим, якою мірою вона формує прагнення до безперервного росту та дає знаряддя для досягнення цієї мети.
  • Якщо дитина розуміє, для чого потрібна ця практична навичка, то це допомагає з’ясувати її сутність.
Сутність ідей
На відміну від традиційної системи, навчання за Джоном Дьюї має формувати критичне, рефлексивне мислення учнів, поглиблюючи їх власний досвід. Основні принципи навчання: проблемність, інтерактивність, орієнтація на особистісний розвиток учнів. У якості ідеї було запропоновано відмовитись від традиційної навчальної програми. Розклад змінюється відповідно до швидкості засвоєння матеріалу. 
Надважливе завдання – створити умови для розкриття потенціалу школярів. І, як результат, сформується покоління активних, ініціативних, самостійних та відповідальних людей, готових планувати, приймати рішення та нести за них відповідальність.
Освіта не має надавати дитині перелік беззаперечних істин. Навпаки, вона має підготувати школяра до зіткнення з проблемами та необхідності приймати самостійне рішення на основі свого досвіду.























Немає коментарів:

Дописати коментар